Біріктірілген жылдық есеп • 2021

Әлеуметтік-экономикалық үлес

Басқару тәсілі

Әлеуметтік қызмет бизнестің корпоративтік әлеуметтік жауапкершілігінің маңызды құрамдас бөліктерінің бірі және «Қазақтелеком» АҚ тұрақты даму саласындағы қызметінің негізгі көрсеткіштерінің бірі болып табылады.

2021 жылы «Қазақтелеком» АҚ түрлі корпоративтік деңгейлерде жергілікті қоғамдастықтармен және сыртқы коммуникациялармен байланысты басқару жүйесіне өзінің тәсілін жетілдіруді жалғастырды. Осы практиканы одан әрі дамыту мақсатында тұрақты даму мәселелеріне жетекшілік ететін және жобаларды іске асыру мәселелері бойынша жергілікті қоғамдастықтармен өзара іс-қимыл жасауға жауап беретін арнайы бөлімше құрылды.

Компанияның жергілікті қоғамдастықтармен қарым-қатынасы корпоративтік басқару кодексінің ережелерімен және БҰҰ-ның Орнықты даму мақсаттары, есептілік жөніндегі жаһандық бастама (GRI), ХҚК мен ЕҚДБ-ның Экологиялық және әлеуметтік стандарттары, БҰҰ-ның жауапты инвестициялау қағидаттары және т.б. сияқты халықаралық стандарттармен реттеледі.

2021 жылы саясатқа негізгі өзгерістер енгізілді «Қазақтелеком» АҚ инвестициялық қызметтің толық циклін басқару бойынша келесі аспектілер бойынша:

  • инвестициялық қызмет мәселелері бойынша ЕТҰ-мен өзара іс-қимыл және жобаларды бекіту деңгейлері;
  • «Жаңа бизнес» санатындағы жобаларды жоспарлау мен бюджеттеуде үнемді іске қосу (lean start-up) қағидаттарын пайдалану;
  • жоба нәтижелері үшін Демеушілердің (mini-CEO) жауапкершілігін күшейту/Тапсырыс беруші мен жоба Менеджеріне жауапкершілікті каскадтау;
  • жобаның іске асырылу мониторингін және постмониторинг тиімділігін бақылауды күшейту.

«Қазақтелеком» АҚ өзінің жауапкершілігін сезінеді және жүзеге асырылатын Инвестициялар қатысатын өңірлерде өндірістік-экономикалық базаны дамытуға, табиғи ортаны сақтауға және еңбек ету құқығын іске асыруға ықпал етуге ұмтылады. Компания экологиялық, әлеуметтік қағидаттар мен басқару қағидаттарының элементтерін, сондай-ақ тұрақты даму жоспарларын қамтитын экономикалық дамудың ұлттық бағдарламаларын қолдайды.

Мүдделі тараптар үшін экономикалық құндылық құру

Тұрақты дамудың әлеуметтік аспектісі шеңберінде «Қазақтелеком» АҚ әлеуметтік және білім беру бағдарламаларының көмегімен қатысатын жерлерде халықтың өмір сүру сапасын жақсартуға, қызметтің ашықтығына, қоршаған ортаға теріс әсерді төмендетуге назар аударады.

«Қазақтелеком» АҚ тиімді және табысты бизнес жүргізу үшін жауапты тәсілді ұстанады, сондай-ақ қатысу өңірлерінің орнықты дамуына өзінің қатысуының маңыздылығын мойындайды. Компания өзінің негізгі қызметін іске асыру және қатысатын өңірлерде әлеуметтік-экономикалық инвестициялар арқылы үлес қосуда.

Компания өз қызметін Қазақстанның барлық өңірлерінде жүзеге асырады және ірі жұмыс беруші мен салық төлеуші болып табылады. Компанияның жергілікті және ұлттық экономикаға, сондай-ақ жергілікті қауымдастықтарға қосқан үлесі:

  • тікелей іскерлік белсенділік және тиімділікті арттыруға назар аудару;
  • тікелей және жанама жұмыспен қамту мүмкіндіктерін құру;
  • әлеуметтік инвестициялар.

Даму стратегиясын іске асыра отырып, сондай-ақ жергілікті еңбек нарықтарына тұрақты үлес қосуды жалғастыра отырып, «Қазақтелеком» АҚ жергілікті қоғамдастықтар үшін елеулі экономикалық пайда әкеледі. Осылайша, тікелей экономикалық құн кіріс әкелетін компанияның негізгі қызметі арқылы жасалады. Құрылған экономикалық құнды бөлу мемлекет пайдасына жалақы, дивидендтер, салықтар мен басқа да төлемдерді төлеу, тауарлар мен қызметтерді сатып алу және ерікті әлеуметтік инвестициялар процесінде жүреді.

Qlang онлайн мектеп курстары

Qlang қазақстандық онлайн-мектебі «Қазақтелеком» АҚ-мен бірлесіп, 2020 жылы іске қосылған коронавируспен ауыратын науқастардың алдыңғы қатарлы емдеуіндегі медицина қызметкерлерінің балаларын ағылшын тіліне тегін оқыту жөніндегі әлеуметтік жоба бойынша жұмысты жалғастырды. Қазақстандық медицина қызметкерлерінің барлық ниет білдірген балалары www.med.qlang.kz платформасында онлайн-режимде ағылшын тілінің тегін курсынан өту мүмкіндігіне ие болды.

Qlang онлайн-мектебінің курстары балаға ыңғайлы кез келген уақытта платформада орналастырылған интерактивті тапсырмаларды өз бетінше орындауды, сондай-ақ әрбір бала үшін ең қолайлы кестені таңдап, тәжірибелі және білікті оқытушылармен сабақтарды білдіреді. Сондай-ақ, онлайн-клубта ағылшын тілінде сөйлесуге және курсты аяқтағаннан кейін Qlang онлайн мектебінен курсты бітіргені туралы сертификат алуға мүмкіндік бар.

«Қазақтелеком» АҚ жобаның техникалық серіктесі ғана емес, сонымен қатар балаларға арналған онлайн-сабақтар өткізетін оқытушылардың жұмысына ақы төлеу міндеттемесін алды.

Өңірлерді дамыту

ЕQoldau — «цифрлық теңсіздікке» қарсы күрестегі тиімді құрал.

ҚР цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі «Қазақтелеком»-мен бірлесіп, ауылдық елді мекендерде ашық қолжетімділік пункттерінің желісін құруда.

Eqoldau — бұл төлемдерді қабылдау құрылғыларына ұқсас құрылғылар, бірақ бұл сенсорлық дисплеймен, экрандағы пернетақтамен, принтермен және дыбыстық құрылғымен жабдықталған толық компьютер.

Оның көмегімен ауыл тұрғындары:

  • мемлекеттік қызметтерді ала алады;
  • электрондық еңбек биржасы сервисін пайдалана алады;
  • интернет-дүкендерден техника мен түрлі тауарлар сатып ала алады;
  • теміржол және әуе билеттерін сатып ала алады;
  • коммуналдық қызметтер үшін онлайн-төлемдерді жүзеге асыра алады;
  • аударымдар жасай алады;
  • «Азаматтарға арналған үкімет»/ Правительство для граждан, Портал Egov.kz порталының және БЖЗҚ Бірыңғай зейнетақы қоры сайтының барлық мүмкіндіктерін пайдалану мүмкіндігі;
  • пошта қызметтері мен курьерлік жеткізілімдерге тапсырыс бере алады.

Жоғарыда аталған қызметтерден басқа, eQoldau Wi-Fi сигналын тарата алады, сондықтан ауыл тұрғындары Интернетке оңай қосылып, оны телефондарында қолдана алады.

EQoldau құру өткен жылы «Қазақтелеком» АҚ-ның АЕМ ТОБЖ құрылысы бойынша ірі жобасы аяқталғаннан кейін мүмкін болды.

Демеушілік қызмет

«Қазақтелеком» АҚ қатысу өңірлерінің және жалпы мемлекеттің әлеуметтік-экономикалық дамуына қамқорлық жасайды, олардың дамуының жоғары көрсеткіштері компанияның ұзақ мерзімді перспективада орнықты даму саласында алға қойған мақсаттарына қол жеткізуге ықпал ететін негізгі факторлардың бірі болып табылатынын түсінеді. Өзінің жұмыс істеу аймақтарында Компания өзінің іскерлік белсенділігінде де, мемлекеттік билік және басқару органдарымен, білім беру, коммерциялық емес және қоғамдық мекемелермен, корпоративтік клиенттермен, тұтынушылармен және жалпы қоғаммен өзара қарым-қатынаста да үздік жұмыс беруші және үздік серіктес мәртебесіне қол жеткізуге және оны ұстап тұруға ұмтылады.

«Қазақтелеком» АҚ-ның осы бағыттағы қызметі мыналарды қамтиды:

  • қатысатын өңірлердің өндірістік және экономикалық дамуына, оның ішінде жаңа телекоммуникациялық инфрақұрылым мен жұмыс орындарын құру жөніндегі жобаларды іске асыру арқылы қатысу;
  • әлеуметтік және қайырымдылық бағдарламалар арқылы өңірлердің әлеуметтік дамуына қатысу;
  • жас мамандарды даярлауды ұйымдастыру, бейінді орта-арнайы және жоғары оқу орындарымен серіктестік қарым-қатынас құру және ұйымда студенттер үшін практика мен тағылымдамалар ұйымдастыру арқылы білім беру жүйесін дамытуға жәрдемдесу;
  • балалар мен жасөспірімдер спорты мен дене шынықтыруды дамытуды қоса алғанда, спорттық-сауықтыру қозғалысын дамытуға қолдау көрсету;
  • халықты желі сапасының жоғары деңгейімен, тарифтер мен жылдамдықтардың бәсекеге қабілеттілігімен байланыс қызметтерімен кеңінен қамту;
  • Компанияның стратегиялық даму жоспарларына сәйкес және ҚР өңірлерімен өзара тиімді ынтымақтастық негізінде интеграцияланған операторды кезең-кезеңімен құра отырып, мобильді желіні дамыту.

Экономиканы цифрландыру мақсатында Digital Almaty 2021 форумын қолдау

«Қазақтелеком» АҚ «Digital Almaty 2021» форумының бас серіктесі ретінде сөз сөйлеп, экономиканы цифрландыру бойынша бірқатар жобаларды таныстырды.

Digital Almaty жаһандық және өңірлік цифрлық күн тәртібін, сын-тегеуріндерді, шешімдерді және бүкіл әлемде цифрландыру саласындағы саясатты қалыптастыру және талқылау үшін негізгі алаңдардың бірі болып табылады.

Форумның мақсаты COVID-19 жағдайындағы цифрлық күн тәртібін, пандемия кезеңіндегі жаңа технологиялар саласындағы цифрлық трансформацияның жаңа стратегиялары мен трендтерін талқылау мақсатында өңірлік және жаһандық деңгейлерде диалог алаңын қамтамасыз ету болып табылады.

Digital Bridge форумын қолдау

«Қазақтелеком» АҚ, сондай-ақ BTS Digital, «Теңізшевройл» және «Транстелеком» компанияларының қолдауымен Нұр-Сұлтанда Digital Bridge форумы өтті. Іскерлік бағдарламаның негізгі тақырыптары: венчурлік нарықты дамыту, IT-өнімді шетелге масштабтау тәжірибесі, цифрлық инклюзия, онлайн-білім, IT саласындағы әйелдер, GameDev индустриясын дамыту және басқалар.

Digital Bridge 2018 жылдан бастап IT саласындағы идеялармен алмасу алаңы болып табылады және осымен үшінші рет технологиялық кәсіпкерлерді, венчурлық инвесторларды, бизнес-періштелерді, мемлекеттік қайраткерлерді, ІТ-мамандарды, блогерлер мен БАҚ-ты біріктірді. Форум алаңында Қазақстанның цифрлық экожүйесінің қатысушылары мен шетелдік сарапшылар елді цифрландыру нәтижелерін талқылауда, цифрлық технологиялар мен инновацияларды дамыту мәселелері бойынша жаңа идеялар мен бастамалар көтеруде.

Жауапты инвестициялар

«Қазақтелеком» АҚ-да «Қазақтелеком» АҚ компаниялар тобының инвестициялық қызметтің толық циклін басқару жөніндегі саясаты жаңартылып, оны Директорлар кеңесі бекітті.

Тұрақты дамуды жүзеге асыру мақсатында Компания жасыл инвестициялар ұғымын енгізді. Бұл жобаларға күрделі салымдар портфеліндегі жобаларға басымдық беру кезінде қосымша стратегиялық ұпайлар берілген.

«Жасыл инвестициялар» жобаларына орнықты даму мақсаттарына қол жеткізуге ұзақ мерзімді әсері бар, биологиялық және физикалық табиғи жүйелерге әсерді барынша азайтуды, шектеулі ресурстарды оңтайлы пайдалануды, қалдықтарды барынша азайтуды, қайта өңдеуді және жоюды, экологиялық, энергия және материал үнемдеуші технологияларды («жасыл» технологияларды) қолдануды қамтамасыз ететін күрделі салымдар жобалары жатады.

Инвестициялық талдау шеңберінде және инвестициялық шешімдер қабылдау кезінде экологиялық, әлеуметтік факторларды және адал корпоративтік басқару факторларын бағалауды көздейтін жауапты инвестициялау практикасын дамыту мақсатында Компания инвестициялармен тікелей байланысты орнықты дамудың мынадай түйінді қағидаттарын ұстанады:

  • жоғары этикалық стандарттарды енгізу және сенімге негізделген корпоративтік мәдениетті құру;
  • адами капиталды инвестициялау және бәсекеге қабілетті білім алу; беделді, брендті нығайту және ашықтықты арттыру;
  • қаржылық тұрақтылықты арттыру;
  • жауапты сатып алуларға және ESG қағидаттарын инвестициялық қызметке интеграциялауға жәрдемдесу;
  • денсаулық пен қауіпсіздік мәдениетін қалыптастыру және қолдау;
  • экологиялық тұрақтылықты қамтамасыз ету.
3 718
мемлекеттік орган мен меке
Қазақстан Республикасының ауылдық елді мекендерін кең жолақты қолжетімділікпен қамтамасыз ету жобасын біріктіреді
164
елді мекен
жалпы сыйымдылығы 13 261 Мбит/с ОЖ базалық станцияларына қосылған

2021 жылдың қорытындысы бойынша қоғам мен экономика үшін маңыздылығы жоғары «Қазақтелеком» АҚ-ның негізгі жобаларының бірі «Талшықты-оптикалық желілер технологиясы бойынша ҚР ауылдық елді мекендерін кең жолақты қолжетімділікпен қамтамасыз ету» жобасы болып табылады.

Жоба КЖҚ қызметтеріне қолжетімділіктегі қалалар мен ауылдар арасындағы теңсіздік деңгейін төмендету үшін ауылдық елді мекендердегі мемлекеттік мекемелер мен бюджеттік ұйымдар үшін телекоммуникация желілеріне және КЖҚ қызметтеріне қолжетімділікті кеңейтуге бағытталған. Жоба 1 249 ауыл бойынша 3 718 мемлекеттік органдар мен бюджеттік мекемелерді біріктіре отырып, 2,4 млн тұрғынға әсер етеді. Бұл көрсеткіш жоғары жылдамдықты кең жолақты желімен қосылатын облыстардың (аудандардың) 7,75 миллион тұрғынының елу пайызын көрсетеді. Қоршаған ортаға әсер ету деңгейі минималды деп анықталған.

2018-2020 жылдар кезеңінде ҚР 837 ауылдық елді мекенін ТОБЖ технологиясы бойынша телекоммуникация желілеріне қосу орындалды және «Қазақтелеком» АҚ КЖҚ қызметтеріне ауылдық елді мекендердегі 2 505 мемлекеттік мекемелер мен бюджеттік ұйымдар қосылды.

2021 жылы жалпы сыйымдылығы 13 261 Мбит/с болатын 164 елді мекенде ОЖ базалық станцияларын қосу жүзеге асырылды.

Инновациялық қызмет

Инновациялық технологиялар Компанияның стратегиялық мақсаттарына қол жеткізуде маңызды рөл атқарады, өйткені олар оларды жүзеге асыру процесіне тікелей әсер етеді. Инновациялық жобаларды енгізу және цифрлық трансформация басқару тиімділігін арттыруға, тәуекелдерді барынша азайтуға, ESG қағидаттарына жәрдемдесуге және ТДМ-ға қол жеткізуге ықпал етеді.

«Smart Turkistan» жобасы шеңберінде суды тұтыну туралы деректерді қашықтықтан беретін коммуналдық және муниципалдық объектілерді құрылғылармен жарақтандыру

Компания IoT желісіне қосыла отырып, суды тұтыну туралы деректерді қашықтықтан беруге негізделген Smart Turkistan жобасын іске асыруға кірісті. Жоба қашықтықтан мониторингті қамтамасыз етуге және есептегіштерден көрсеткіштерді алуға, ресурстарды тұтынудың күрт өсуіне ашықтық пен жедел ден қоюға, қала тұрғындарының қауіпсіздігін қамтамасыз етуге және «Ақылды люк» шешімінің арқасында люктерді рұқсатсыз ашу фактілерінің алдын алуға, суару жұмыстары кезінде су тұтынуды бақылау мен бақылауға және топырақ ылғалдылығына мониторинг жүргізуге бағытталған.

FWA технологиясы негізінде КЖҚ ұйымдастыру

Қазақстан Орталық Азиядағы бірінші ел және «Қазақтелеком» АҚ арқасында толық бөлінген FWA желісін әлемде алғаш іске қосқандардың бірі болып табылады. Орналастыру үшін тіркелген абоненттер үшін үлкен желілік сыйымдылықты қамтамасыз ететін базалық станциялар пайдаланылды. Есепті жылы Компания Нұр-Сұлтан қаласында, Оңтүстік-Шығыс шағын ауданында FWA желісін іске қосты. Базалық станциялар Шымкент қаласының маңында және жеке секторында, Алматы және Қосшы қалаларында орнатылған.

Компания Қазақстанда 5G технологияларын белсенді енгізуде. Нұрсұлтан, Алматы, Түркістан және Шымкент қалаларында 5G ұялы телефондарын тестілеу және көрсету үшін іске қосылған хот-споттар орнатылды.

Цифрландыру

Цифрландыру компанияның бизнес-процестерін оңтайландыру және автоматтандыру сияқты мақсаттарға қол жеткізудегі маңызды элемент болып табылады. Компания енгізетін ақпараттық технологиялар деректермен жұмыс істеу, клиенттік сервис, серіктестік және басқару сияқты салаларды дамытуға бағытталған.

Компанияда негізгі функциясы цифрлық өнімдерді әзірлеу болып табылатын InDigiCo цифрлық кадрлық құзыреттер орталығы жұмыс істейді. Бөлімше ішінде бірнеше команда құрылды, оларға компания қызметкерлері де, тартылған мамандар да кіреді. Бұл скрам-шеберлер, продакт-оунерлер, әзірлеушілер, АТ-сәулетшілер, дизайнерлер, тестерлер және басқалар.

Цифрландыру саласындағы негізгі жобалар

«Қазақтелеком» АҚ шалғай кенттер мен ауылдардың тұрғындарын желіге қол жеткізумен қамтамасыз ету бойынша белсенді жұмыс жүргізуде. Осылайша, Интернетке қол жеткізудің арқасында білім беру, бизнес, медицина, мәдениет, спорт сияқты салалар жаңа деңгейге шығады. Бұл салалар ауылдық жерлерде белсенді дамып келеді және халықтың күнделікті өміріне тікелей әсер етеді. Тұрғындар мемлекеттік органдармен және басқа да ведомстволармен өзара іс-қимыл жасайды, қалаға бармай-ақ, тікелей үйден онлайн түрде қажетті ақпаратты жедел алады, әлеуметтік желілерде сөйлеседі, қашықтықтан оқиды және бизнесті белсенді жүргізеді.

Ауылдар мен кенттердегі цифрландырудың әлеуметтік-экономикалық әсері
Білім беру

Ақпараттық технологиялардың арқасында қызметкерлер онлайн-оқыту арқылы өздерінің кәсіби біліктілігін арттырады, сондай-ақ оқушылар мен студенттер түрлі курстардан, семинарлардан қашықтықтан өтуге, зияткерлік конкурстарға қатысуға мүмкіндік алады.

Медицина

Білікті дәрігерлік кеңес алудағы күрделі қиындықтарға байланысты телемедицина платформасы әзірленді, онда пациенттер кез келген ыңғайлы уақытта онлайн сапалы қызметтерді пайдалана алады.

Мәдениет

Осакаров ауданының алты ауылында кең жолақты қолжетімділіктің пайда болуы мәдениет саласын, кітапхана ісін дамытуға, сондай-ақ кітапхана жұмысын қайта форматтауға мүмкіндік берді. Жастарға бейімделген ақпараттармен, мекеме қызметі туралы түрлі жаңалықтармен, іс-шаралар анонстарымен және презентациялармен кітапхананың әлеуметтік желілердегі ресми парақшаларын құру осы салаға деген назардың артуына алып келеді.

Бизнес

Көптеген кәсіпкерлер өз бизнестерін интернетте дамытуда, өйткені қазіргі уақытта бұл әлеуетті клиенттерді табудың негізгі элементі болып табылады. Бүгінгі күннің өзекті кәсіптері — SMM-менеджер, бизнес-аккаунт менеджері, таргетологтар, визуал жасау бойынша сарапшылар. Бұл лауазымдар Интернетке тұрақты және жоғары жылдамдықты қол жеткізуді талап етеді.

Спорт

Интернеттің пайда болуы Атакент ауылының «Мақтаарал» футбол клубының қызметіне әсер етті. Клуб матчтары Youtube арнасында көрсетіледі, осылайша жанкүйерлерді көбірек тартады.

Жаңаөзен және Ақкөл — Қазақстанның цифрлы қалалары

«Қазақтелеком» АҚ Жаңаөзенде қала тіршілігінің барлық негізгі салаларын қамтитын Smart City технологияларын енгізуді ұсынады. COVID-19 таралу қаупін бақылау, азаматтардың қауіпсіздігі, мектеп оқушыларына арналған онлайн конференцияларды оқшаулау, деректерді талдау, ТКШ саласындағы барлық объектілерден деректерді басқару және жинау арқылы қалалық ортаны басқару тетіктері, қоғамдық көлікті басқару, басқа да көптеген элементтер басқаруды жүзеге асыруға болатын бірыңғай платформаға біріктіріледі. Smart City технологияларын енгізу қалалық қызметтердің жұмысын оңтайландыруға және тұрғындардың өмір сүру деңгейін арттыруға мүмкіндік береді. Бұл жоба Ақкөл қаласында сәтті жүзеге асырылды.

Ауылдағы «Цифрлық серіктес»

Бұл жобаның мақсаты — ауыл халқын интернетпен қамтамасыз етуге жеке кәсіпкерлерді тарту. Сонымен қатар, серіктестер оператормен бірге ақша табуға мүмкіндік алады.

Жобаға кез келген қазақстандық кәсіпкер ISMET.KZ цифрлық платформасында өтінім ресімдей отырып қатыса алады.

Жобаның арқасында ауыл халқын жоғары жылдамдықты интернетпен қамтамасыз ете отырып, ауылдық және қалалық жерлер арасындағы цифрлық теңсіздікті жедел жоюға, сондай-ақ бизнесті дамытудың жаңа векторларын беруге және ауылдық жерлерде кәсіпкерлікті дамытуды ынталандыруға болады.

WhatsApp онлайн-арнасы

WhatsApp онлайн-арнасы ең көп сұранысқа ие болды, ал клиенттер үшін бұл уақытты үнемдеу, жеңілдік пен ыңғайлылық. Ай сайын WhatsApp онлайн-арнасынан 60 мыңнан астам өтініш келіп түседі және өңделеді, бұл өзара іс-қимыл тиімділігінің және клиенттердің қанағаттануын арттырудың көрсеткіші болып табылады. Сондай-ақ, биылғы жылы арна тәулік бойы жұмыс режиміне ауыстырылды.

eSIM

2021 жылы «Қазақтелеком» АҚ клиенттеріне жаңа қызмет — eSIM картасы қолжетімді болды. Бұл клиентке SIM-картаны пайдаланбай ұялы байланыс операторының барлық қызметтерін пайдалануға мүмкіндік беретін микрочип. Бұл бастама тұтынушыларға, құрылғы өндірушілеріне және байланыс операторларына пайдалы, өйткені ол қос SIM-карталы гаджеттерге балама болып табылады және бір құрылғыда беске дейін eSIM профиліне ие болуға және қажет болған жағдайда олардың арасында ауысуға мүмкіндік береді.

«Мобильді бизнес» сервисі

«Кселл» желілерінің базасында «Мобильді бизнес» сервисі іске қосылды, ол бизнеске елдің кез келген нүктесінде жұмыс істеуге және қолжетімділік параметрлерін өзгертпей, өз ақпараттық желісіне қол жеткізуге, бұл ретте цифрлық хаттамалардың қорғауында қалуға мүмкіндік береді.

«Карантиндік шаралар мониторингі жүйесі»

Бұл жобаның мақсаты медициналық мекемелерде COVID-19 таралу қаупін азайту болып табылады. Бейне аналитиктің кіріктірілген функциялары арқасында әлеуметтік қашықтық қағидаларын сақтамайтын және дұрыс емес немесе бетперде кимеген адамдарды тану қамтамасыз етіледі.

Коронавирустың таралуына қарсы күресте Қарағанды облысының барлық медициналық мекемелерінде антиковидті бейнебақылау камералары орнатылды, олар карантин режимін бұзушыларға және қорғаныс құралдарын елемей жүргендерге жедел әрекет етуге және оларды анықтауға мүмкіндік береді.

Сатып алу тәжірибесі

Сатып алу процестерін басқару «Самұрық-Қазына» ҰӘҚ» АҚ сатып алу мәселелері жөніндегі уәкілетті органның нормативтік құжаттарына және Компанияның ішкі құжаттарына сәйкес жүргізіледі. Сатып алу процестерін басқару құралы қордың электрондық сатып алу ақпараттық жүйесі болып табылады.

Сатып алу жүйесін дамыту Қор деңгейінде жүргізіледі. Қормен бірлесіп Сатып алуды санаттық басқару бойынша стратегиялар әзірленуде.

Компанияның сатып алу саласындағы қағидаттары:

  • шығындарды азайту;
  • қажетті тауарлармен, жұмыстармен және талап етілетін сападағы қызметтермен уақтылы қамтамасыз ету;
  • сатып алу процесінің жариялылығы мен ашықтығы;
  • қабылданатын шешімдерді бақылау және олардың жауапкершілігі.

Сатып алынатын тауарлардағы жергілікті қамтуды ұлғайту үшін «Телеком Комплект» дирекциясының базасында сатып алу және импортты алмастыру мәселелері бойынша уәкілетті органдардың тапсырмаларымен жұмыс істеу үшін импортты алмастыру жөніндегі жергілікті жобалық кеңсе және «Самұрық-Қазына» ҰӘҚ» АҚ орталық жобалық кеңсесі құрылды. Сондай-ақ Қордың сатып алу мәселелері жөніндегі уәкілетті органы жыл сайын сатып алынатын тауарлардағы, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердегі жергілікті қамту үлесін ұлғайту жөніндегі нысаналы ҚНК белгілейді.

2021 жылы
4 108
сатып алу өткізілді
2 312 жеткізушімен 6 430 шарт жасалды
70,5
млрд теңге сомасына
Оның ішінде:
2,5
млрд теңге
холдингішілік кооперациялар бойынша
11
млрд теңге
бір көзден
8,1
млрд теңге
бәсекелестік келіссөздер арқылы тендер
2,8
млрд теңге
баға ұсыныстарын сұрату
46,1
млрд теңге
ашық тендер/төмендетуге ашық тендер
2020-2021 жылдардағы сатып алу саны
бірлік.
5 065 2020 4 108 2021
2020-2021 жылдардағы сатып алу сомасы
млрд теңге
91,9 2020 70,5 2021

Жеткізушілерді әлеуметтік және экологиялық критерийлер мәніне бағалауды және аудитті Қор жүргізеді. Өнім берушілердің біліктілік іріктеуінен өтуі үшін «Телеком Комплект» дирекциясы 2021 жылы алдын ала білікті өнім берушілерден сатып алынатын ТЖҚ номенклатурасына енгізу үшін ТЖҚ санаттарының тізбесін жіберді.

«Қазақтелеком» АҚ-да сынақ зертханасы құрылды. Сынақ зертханасы ДТК-ның құрылымдық бөлімшесі болып табылады және мәлімделген аккредиттеу саласындағы өнімдерді сынауға, сондай-ақ Кабельдік-өткізгіш өнімдерді, патчкордтарды, сплиттерлерді, АКБ-ны кіру бақылауына арналған. Аккредиттеу аттестаты № KZ.T.02.2382 2020 жылғы 30 қыркүйекте алынды.

Зертхана қызметін жоғары білікті сарапшылар қамтамасыз етеді, сынақ хаттамаларын ұсына отырып, 60-қа жуық түрлі тексерулер жүзеге асырылады. Зертхананы NCA аккредиттеді, бұл жүргізілетін сынақтардың барынша шынайылығын растайды.

Шағын және орта кәсіпкерлік субъек­тілері­нен сатып алу көлемі

2021 жылы ШОК-тан сатып алудың жалпы көлемі
24,9
млрд теңге
Сатып алудың жалпы көлемінен ШОК үлесі
35%

Жергілікті қамтуды дамыту

Тауарларды, жұмыстарды және қызметтерді сатып алудағы жергілікті қамтудың үлесі
%
25,5 27,0 Тауарлар 85,6 87 Жұмыстар мен қызметтер 2020 2021

«Қазақтелеком» АҚ тауарлар мен қызметтерді сатып алу кезінде оларға артықшылық бере отырып, жергілікті жеткізушілермен жұмыс істеуге ерекше назар аударады. Компания ұлттық экономиканы және жергілікті қамтуды дамыту бойынша мемлекеттің саясатын іске асырады.

2021 жылдың қорытындысы бойынша «Қазақтелеком» АҚ тауарлары бойынша сатып алулардағы жергілікті қамту үлесі — 27%-ды, жұмыстар мен қызметтер бойынша — 87%-ды құрады.

Қауымдастықтарға мүшелік

Компания өз қызметінің тұрақтылығын арттыру шеңберінде ұзақ мерзімді ынтымақтастықты дамыта отырып, ұлттық және халықаралық деңгейлерде түрлі қауымдастықтардың міндеттерін іске асыруға қатысады. «Қазақтелеком» АҚ мемлекеттік органдармен, бизнеспен және компаниялармен ашық, конструктивті диалогқа және жауапты қарым-қатынасқа бағытталған және бұл ретте заңнама нормалары мен корпоративтік және іскерлік этиканың жоғары стандарттарын басшылыққа алады.

Өзара іс-қимылдың түйінді бағыттары: телекоммуникациялық нарықты дамыту, заңнама мен нормативтік базаны дамыту және жетілдіру, бірлескен жобаларға бастамашылық ету және іске асыру, сала мен өңірлерді тұрақты дамыту бойынша түйінді бастамаларды ілгерілету.

Компания өз қызметін төменде көрсетілген халықаралық және ұлттық қауымдастықтарда түрлі нысаналы топтармен жұмыс істей отырып жүзеге асырады:

1

«Қазақстандағы блокчейн және Дата-орталықтар индустриясын дамыту қауымдастығы» ЗТБ ҚР аумағында және одан тыс жерлерде блокчейн мен Дата-орталықтар индустриясын дамыту және танымал ету, осы технологияларды мемлекеттік органдарда, квазимемлекеттік секторда, отандық бизнесте және халықаралық деңгейде дамытатын компаниялардың мүдделерін білдіру мақсатында құрылған заңды тұлғалардың ерікті бірлестігі болып табылады. Қазіргі уақытта қауымдастық блокчейн технологиясын пайдалану және Дата-орталықтар индустриясын дамыту мәселелері бойынша елдегі жетекші сараптама және құзыреттілік орталығы болып табылады;

2

«Бәсекелестікті және тауар нарықтарын дамыту «қауымдастығы» ЗТБ мүшелерінің заңды құқықтары мен мүдделерін қорғауға жәрдемдесу, бәсекелестікті және кәсіпкерлікті дамыту, монополияға қарсы заңнаманы жетілдіру, сондай-ақ компаниялардың құқықтық санасының деңгейін арттыру және ҚР-да бәсекелестік мәдениетті қалыптастыру мақсатында 2016 жылы құрылған коммерциялық емес ұйым болып табылады;

3

«Қазақстан машина жасаушылар одағы» ЗТБ еліміздің машина жасау саласын тиімді дамыту үшін отандық кәсіпорындарды топтастыру, саланың жүйелі проблемаларын шешуге жәрдем көрсету, кәсіпорындар арасында ынтымақтастықты жолға қою, мемлекеттік органдармен және басқа да ұйымдармен өзара іс-қимыл кезінде олардың мүдделерін білдіру, заңнаманы, нормативтік саланы және техникалық реттеуді жетілдіру жөніндегі жұмысқа қатысу, жұмысқа қатысу мақсатында құрылды жұмыс топтарын, комиссияларды құру, сондай-ақ басқа да функцияларды орындау, отандық машина жасау кәсіпорындарының табысты қызметіне ықпал етеді. Қазіргі уақытта одақ өз құрамында 616-дан астам қатысушыны біріктіреді;

4

Халықаралық электр байланысы одағы (the International Telecommunication Union (ITU) Біріккен Ұлттар Ұйымының Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар (АКТ) саласындағы мамандандырылған мекемесі болып табылады. 1865 жылы құрылған байланыс желілерінде халықаралық байланыстарды орнатуға жәрдемдесу үшін ХЭО жаһандық радиоспектр мен спутниктік орбиталарды бөлуді жүзеге асырады, желілер мен технологиялардың кедергісіз өзара іс-қимылын қамтамасыз ететін техникалық стандарттарды әзірлейді және бүкіл әлемде жеткіліксіз дәрежеде қызмет көрсетілетін АКТ-ға қолжетімділікті кеңейтуге күш-жігер жұмсайды. Ұялы телефоннан қоңырау шалу, Интернетке кіру немесе электрондық пошта хабарын жіберу арқылы сіз ХЭО жұмысынан пайда көресіз;

5

«Қазақстанның ұлттық телекоммуникациялық қауымдастығы» заңды тұлғалар бірлестігі 2002 жылғы 27 желтоқсанда құрылды. ҒТА барлық ұялы байланыс операторларын, барлық магистральдық операторлар мен бірінші деңгейдегі провайдерлерді біріктіретін жалғыз телекоммуникациялық қауымдастық болып табылады. ҒТА қызметі әкімшілік кедергілерді жою, Нормативтік-құқықтық базаға және телекоммуникациялық компаниялардың ұйымдастырушылық-өндірістік қызметін реттейтін басқа да нормативтік-құқықтық актілерге ықпал ету мүмкіндігі арқылы телекоммуникациялық нарықты дамытуға бағытталған;

6

Байланыс саласындағы аймақтық достастық. ӨҮК электр және пошта байланысы саласындағы ТМД-ның Мемлекетаралық үйлестіруші органының функциялары бар халықаралық ұйым болып табылады, сондай-ақ Халықаралық Электр байланысы одағында (ХЭБ) және Дүниежүзілік пошта Одағында (ДПО) байқаушы мәртебесіне ие, сондай-ақ халықаралық және өңірлік ұйымдармен өзара іс-қимыл жасайды, конференцияларға, форумдарға белсенді қатысады;

7

«Атамекен» ҚР ұлттық кәсіпкерлер палатасы — бұл коммерциялық емес ұйым. «Атамекен» ҰКП ҚР Үкіметімен және мемлекеттік органдармен Бизнестің келіссөздік Күшін күшейту үшін құрылған. Кәсіпкерлер палатасы ішкі және сыртқы сауданы қоса алғанда, кәсіпкерліктің барлық саласын өз қызметімен қамти отырып, шағын, орта және ірі бизнестің мүдделерін білдіреді. «Атамекен» ҰКП-ның басты міндеті-бизнестің құқықтары мен мүдделерін қорғау және бизнес жұмысының заңнамалық және өзге де нормативтік қағидаларын қалыптастыру процесіне барлық кәсіпкерлердің кеңінен қамтылуын және тартылуын қамтамасыз ету. 2020 жылы «Қазақтелеком» АҚ Telecom Infra Project (TIP) жаһандық ашық қоғамдастық жұмысына қатысу туралы келісімге қол қойды. TIP — бұл 2016 жылдың ақпан айында іске қосылған, ғаламдық желінің негізін қалайтын инфрақұрылымды дамытатын телекоммуникациялық қауымдастық. TIP миссиясы-стандарттарға негізделген ашық және бөлінген желілік шешімдерді әзірлеу, құру, тестілеу және енгізу арқылы жаңа буын телекоммуникациялық желілеріне инновацияны енгізу қарқынын арттыру. Біздің Компания Орталық Азия өңірінде бірінші және ТМД-да екінші болып, әлемнің жетекші акт-компанияларының инновациялық қызметін біріктіретін жаһандық бастамаға қосылды. Қазіргі уақытта TIP-тің 500-ден астам мүшесі бар. Қоғамдастық жұмысының шеңберінде радиоға қол жеткізу, көлік және пакеттік ядро технологиялары бағыттары бойынша жобалар қалыптастырылды. «Қазақтелеком» АҚ басым бағыттар ретінде «OpenRAN 5g NR» радиоқолжетімділік жобасын және көліктік OOPT-жобаларын (Open Optical & Packet Transport) айқындады.

2022 жылға және орта мерзімді перспективаға арналған жоспарлар

2022 жылы Компания жергілікті қоғамдастықтармен серіктестік қарым-қатынастарды әртүрлі тәсілдермен нығайтуға ниетті. Бұл инфрақұрылым объектілерін жаңғырту, білім беру және мәдени жобаларға демеушілік ету, халықтың әлеуметтік қорғалмаған топтарына көмек көрсету болады. Сондай-ақ тауарларды, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтерді сатып алудағы жергілікті қамту үлесінің мониторингі бойынша қызмет жалғасады.